Биографии Характеристики Анализ

Нови методи за организиране на работа с първокласници. Организиране на обучение за първокласници

СТАТИЯ

„Форми и методи, използвани от учителя за адаптиране на първокласниците“

учител

2012

Създайте малко чудо за дете и то ще отговори с голяма приказка.

Ако детето бъде хвалено, то се научава да бъде благодарно.
Ако детето расте в честност, то се научава да бъде справедливо.
Ако детето живее в безопасност, то се научава да се доверява на хората.
Ако детето е подкрепено, то се научава да цени себе си.
Ако детето живее в разбирателство и дружелюбие, то се научава да намира любов в този свят.

Януш Корчак

Форми и методи, използвани от учителя за адаптиране на първокласниците .

Повечето деца, постъпващи в първи клас, са адекватно подготвени за училище. Желанието за новост, осъзнаването на важността на промяната на статуса: „Аз вече съм ученик!“, Готовността да изпълнява задачите, които стоят пред него, помагат на детето да приеме изискванията на учителя по отношение на неговото поведение, отношения с връстници, да се подчинява на новото ежедневие рутина, график на класа, йерархия на делата и др. н. Въпреки факта, че прилагането на много правила е доста трудно, те се възприемат от ученика като социално значими и неизбежни.

По правило опитният учител и родителите знаят и разбират колко е важно изискването за спазване на правилата и нормите на поведение да не е епизодично, в зависимост от настроението. Учителят трябва да обясни на децата от самото начало какво се изисква от тях. Важно е веднага да се покаже на ученика разликата между новата му позиция, права, задължения от това, което е било преди, преди училище.
Отношението на учителя към учениците в този начален етап на адаптация към училището до голяма степен зависи от това как се връзкаучител – ученик, взаимоотношения, които до голяма степен определят психологическата адаптация на детето в училище.


Проблемът с адаптацията на първокласниците към училище тревожи много учители-практики. Всеки намира своето решение на този проблем, въз основа на характеристиките на децата в класа си.

Подходът към такъв труден и отговорен период от живота на по-младия ученик трябва да бъде изчерпателен, обединяващ усилията на всички участници в образователното пространство.

Към днешна дата много училища са разработили собствена система за психологическа и педагогическа подкрепа за адаптация на първокласници - на първо място, това е програмата „Подготовка за училище“. Основната цел е да помогнем на шестгодишните деца да изградят смислен образ на истински ученик, да им помогнем да се адаптират по-добре към училище в систематична учебна среда. Занятията се провеждат от бъдещ учител, в стените на училището, така че децата да се чувстват по-комфортно при влизане 1 клас. Съдържанието на часовете има развиващ характер и е насочено към формиране у децата на по-точна представа за училището и ролята на ученика в него. Тази програма позволява на децата в предучилищна възраст не само да придобият образователни знания, умения и способности, но и ги подготвя за предстоящия училищен живот. Занятията се провеждат в игрив начин, решават дидактически, корекционни и терапевтични задачи, развиват въображението, мисленето, речта. От своя страна учителят наблюдава индивида развитие на детето, чрез общуване с родителите им, натрупва най-богата информация за всяко дете и неговото семейство. Всичко това помага за подготовкатанего в началото на учебната година.

Адаптирането на детето към училище ще бъде толкова по-успешно, колкото по-активно ще бъде включено семейството му в обучението. Ето защо се предвижда работа с родителите на бъдещите първокласници с цел повишаване на психолого-педагогическата компетентност по онези въпроси, които са най-актуални от гледна точка на периода на развитие, преживян от децата. Това са разговори, консултации по темите: „Подготовка за училище в играта“, „Детето ми готово ли е за училище?“, „Портрет на бъдещ първокласник“.

Сред психолого-педагогическите мерки, насочени към улесняване на адаптацията на децата към училище, важно място заема намаляването на учебното натоварване на първия етап на обучение - часовете са с продължителност 35 минути, първите 3 урока са задължителни, родителите могат да вземат дете след третия урок, елементите на играта трябва да бъдат включени в уроците, физическите минути, а четвъртият урок се провежда по игрив начин и ако е възможно, след това на чист въздух

Например организирането на уроци по математика.

Началният период на адаптация съвпада с подготвителната работа за възприемане на понятията число, отношение, величина, операции с числа и др. (т.нар. предчисловен период).

Наред с разширяването на математическия хоризонт и опита на децата, формирането на техните комуникативни умения и възпитанието на личностни качества, специално внимание се отделя на развитието на математическата реч на децата, на общото им логическо развитие.

В зависимост от естеството на задачите децата могат да стават от чиновете си в урока, да се движат свободно, да се приближават до учителската маса, рафтове, играчки, книги и др. Голямо място в часовете по математика се отделя на дидактическите игри, по време на които децата имат право да се движат, осигурявайки промяна дейностина урока. За развитието на пространствени представи в първокласниците се използват различни дидактически материали (комплекти за изграждане, дизайнери, чипове, пръчки за броене, броене вентилатор, топка и др.)


Момчетата наистина обичат да работят с компютърни програми "математически симулатори".

Повече внимание се отделя на здравословните принципи на организиране на уроците. Периодът на адаптация съвпада по време със сезона на годината, когато има благоприятни възможности за екскурзии и целенасочени разходки в уроците на външния свят, по време на които децата се запознават непосредствено с външния свят, натрупването на сензорен опит, истински ярки впечатления, които са много важни за успешното познаване на околната среда. Но заместването на всички уроци от околния свят с разходки и екскурзии не е препоръчително, тъй като тяхната ефективност може да бъде значително намалена. Направените наблюдения се осмислят, обобщават, вграждат се в зараждащата се система от представи за света, а това е възможно именно в класната стая. Определени екскурзии и целеви разходки образователна програмав която се обучават ученици.

В периода на адаптация към новите училищни условия за детето особена роля играят уроците по изобразително изкуство и техника.

Художествената дейност на детето предполага специална настройка на учителя за творческо сътрудничество, за доверителни отношения. Следователно самата атмосфера и целите на художествените дейности предполагат свободни игрови форми на общуване.

Художествените дейности през периода на адаптация имат различни форми: разходки и екскурзии до парк или гора с цел развиване на умения за възприятие, естетическо възхищение и наблюдение, както и събиране на природни материали за художествени занимания; екскурзии до музеи; игри.

За да може детето да разбере и създаде художествен образ, то трябва да се превъплъти в него, да го изобрази чрез движенията на тялото си. Това създава разнообразие от форми на активност и пълнота на впечатленията в уроците по изобразително изкуство, спомагайки за облекчаване на напрежението.

Основните области на работа на първите технологични уроци включват разширяване на сетивния опит на децата, развитие на двигателните умения на ръцете, формиране на когнитивни процеси (възприятие, внимание, памет, мислене, въображение), координация на движенията, формиране на начални техники за работа с ръчни инструменти и др.

Подобно на други уроци, част от уроците по технологии се провеждат под формата на екскурзии или игри: подготвителна работа за създаване на художествено изображение се провежда на такива екскурзии като: „Красотата на заобикалящата природа“, „Образи на родната земя“, „Приказни животни“, „Пазар за птици“. Тук се тренира способността да се виждат образи в околните предмети, които децата по-късно ще въплъщават в своите произведения; събирането на естествен материал се извършва на екскурзия „Природата е художник и скулптор“ („Какво ни дава природата?“), която включва състезателни игри: „Съберете листа с еднаква форма“, „Кой ще измисли още изображения, които могат да се направят от конус“, „От какви естествени материали могат да се направят фигурки на лисички“, „На кого прилича този клон?“, „Намерете листа, които по форма наподобяват птиче перо“ и др .; уроци-състезания, използващи произведени занаяти (театрално състезание „Озвучете героя, който сте изобразили“, урок-игра „Хартена авиация“ и др.

Учителят обръща внимание на особеностите на организацията на урока в 1. клас.

Като се вземат предвид особеностите на първокласниците, урокът е структуриран по различен начин, отколкото в следващите класове на основното училище. Урокът съдържа три структурни елемента: организационен момент, основната част на урока и размисъл.

Използваме организационния момент, за да научим децата на уменията за организиране на работното място (вземете учебник, разпръснете касата с писма, правилно и удобно поставете бележник на бюрото и т.н.). Това изисква търпелива, продължителна работа, която се основава на поетапната инструкция на учителя, обясняваща подробно какво и как да се прави (използва се техниката на произнасяне на последователността на действията).

Основната част на урока е „дробна“, тоест се състои от няколко взаимосвързани, но различни видове дейности. Особено внимание се отделя на използването на игрите като структурна част от урока. Като дидактически игри е необходимо да се използват не само игри с правила, които допринасят за формирането на нова водеща дейност - образователна, но и ролеви игри, които допринасят за развитието на творческите способности, в основата на които е въображението.

Учителите обръщат специално внимание на организацията на образователното сътрудничество в класната стая, като най-важната част от социалната адаптация. Така че работи в "микро колективен”(двойка, група) децата овладяват технологията на групова работа в класната стая, осъзнават важността на сплотеността по време на изпълнение на задачите. Работата по двойки учи децата да слушат и чуват другия, да дават и приемат съвети, да работят заедно и с еднакво темпо. Това се улеснява от съвместно писане на дъската с едно малко парче, четене по двойки, жонглиране с топки.

Наблюдението и оценката на резултатите от обучението в 1 клас се извършва в съответствие с Писмо на Министерството на отбраната на Руската федерация „За организацията на обучението в първи клас на четиригодишно основно училище“ от 01.01.2001 г. 000/11-13: Изключена е системата за оценяване (оценка). Дейностите по оценяване на учителите са насочени към стимулиране образователна и познавателна дейностпървокласници. Всеки учител разполага с „касичка” с техники и инструменти за контрол и оценка, сред които са често срещани като линийката Рубинщайн-Дембо, листове с индивидуални постижения и др.

Отдава се голямо значение на рефлексията в различни етапи на урока и в края на урока.

В процеса на обучение е важно да се вземат предвид индивидуалните особености на детето. Някои първокласници имат липса на формиране на важни за училище функции: много се уморяват бързо, трудно организират дейностите си без външен контрол. Идват различни момчета по отношение на нивото на интелектуално, речево, морално и волево развитие.

Можете да използвате персонализирани формуляри диференциранработа в първи клас:

Задачи с различна степен на трудност;

Специално подбрани общоразвиващи упражнения за развитие
мислене, реч, въображение, внимание, памет и др., заемащи бр
по-голямата част от урока. В същото време по възможност децата се обединяват по двойки, групи, за да решат колективно един или друг логически или творчески проблем;

Допълнителен материал, предлаган на децата в урока, който създава благоприятен интелектуален и емоционален фон за учене.

От всяко дете не се изисква да запомня допълнително съдържание, тъй като то служи повече за поддържане на интереса на децата, отколкото за повишаване на тяхната информираност.

От голямо значение за педагогическото подпомагане на адаптацията на детето към училище е извънкласни дейностипървокласници в режим GPA. Организира се в съответствие с интересите и желанията на децата и техните родители.

Процесът на адаптация на детето до голяма степен зависи от ситуацията в класната стая, от това колко интересно, удобно, безопасно се чувства детето по време на уроците, в ситуацията на взаимодействие с учителя и съучениците. Специалните игрови упражнения помагат на децата бързо да влязат в необичайния свят на училищния живот, да овладеят нова социална позиция на ученика. Учителят трябва да създаде атмосфера на доброжелателно и конструктивно взаимодействие в класната стая, което позволява на децата да облекчат вътрешното напрежение, да се опознаят и да се сприятеляват.

Проектиране на система за педагогическа подкрепа на първокласниците в периода на адаптация към училищния живот

Организиране на обучение на първокласници в адаптационния период

Началният период на обучение в първи клас трябва да създаде благоприятни условия за адаптация на детето към училище, осигуряващи по-нататъшното му успешно развитие, обучение и възпитание.

адаптивност - нивото на действителна адаптация на човек, неговия социален статус и самосъзнание, удовлетвореност или неудовлетвореност от себе си и своя живот.

В съвременната образователна практика, наред с формирането на знания и умения, приоритетите включват цели, свързани с цялостното личностно развитие и опазването на психологическото здраве на учениците. Психологическата и педагогическа подкрепа на обучаемите е от съществено значение за постигането им.

Вниманието към училищната адаптация се дължи на факта, че тя осигурява свързано с възрастта развитие. Механизмите на адаптация, възникнали в процеса на адаптация, се закрепват в структурата на личността и се превръщат в подструктури на нейния характер.

Процесът на адаптиране на детето към училище може да бъде разделен на няколко етапа, всеки от които има свои собствени характеристики.

Първи етап - показателен, характеризиращ се с бурна реакция и значително напрежение в почти всички системи на тялото. Продължава две до три седмици.

Втора фаза - нестабилна адаптация, когато тялото търси и намира оптимални варианти за реакции на тези влияния. На втория етап разходите намаляват, бурната реакция започва да отшумява.

Трети етап - период на относително стабилна адаптация, когато тялото намира най-подходящите варианти за реагиране на натоварването, изискващо по-малко натоварване на всички системи. Възможностите на детския организъм далеч не са безгранични, а продължителният стрес и свързаната с него прекомерна работа могат да струват здравето на тялото на детето.

Какво допринася за успешната адаптация на първокласниците?

Деца от 8-та или 7-ма година от живота се приемат в 1-ви клас по желание на родителите. Приемът в образователна институция на деца от 7-ма година от живота се извършва, когато навършат най-малко 6 години и 6 месеца до 1 септември на учебната година.

Организация на училищния живот на първокласниците.

Обучението на децата в 1. клас се извършва при спазване на следните изисквания:

    учебните занятия се провеждат само в първа смяна;

    продължителността на учебната година е 33 седмици;

    5-дневна учебна седмица;

    максималното допустимо седмично натоварване е 20 часа;

    не повече от 4 урока на ден

Съгласно параграф 10.10 от санитарните правила 2.4.2 2821-10, въведени с Указ на главния държавен санитарен лекар на Руската федерация от 29 декември 2010 г. № 189, през първата половина на първи клас, " използва се стъпаловиден" режим на обучение:

През септември - октомври - 3 урока на ден по 35 минути всеки, останалото време е изпълнено с целеви разходки, екскурзии, физическо възпитание, образователни игри

През ноември - декември - 4 урока по 35 минути всеки,

През януари – май – 4 урока по 45 минути.

    Според писмото на Министерството на отбраната на Руската федерация „За организацията на обучението в първи клас на четиригодишно основно училище“ (от 25 септември 2000 г. № 2021 / 11-13) сесиите по физическо възпитание са провежда се на всеки урок с продължителност 1,5-2 минути (препоръчително е да се проведе на 10-та и 20-та минута от урока)ежедневни упражнения преди час. Комплексът от физически минути включва различни упражнения за предотвратяване на зрителни увреждания, настинки, заболявания на опорно-двигателния апарат, както и моменти на почивка, релаксация в комбинация с музикотерапия;

    организиране на улеснен учебен ден в средата на учебната седмица;

    хранене и разходки за деца, посещаващи група за удължен ден;

    допълнителни седмични празници в средата на третото тримесечие (февруари);

    в първи клас, след третия (или втория) урок, е необходимо да се проведе динамична пауза (разходка на чист въздух или игра на закрито) за най-малко 40 минути.

На всеки първокласник се осигурява удобно работно място на бюро или маса в съответствие с ръста и състоянието на слуха и зрението. При деца с увреден слух и зрение на първо място се поставят бюра, независимо от ръста им, а при деца с намалена зрителна острота се поставят на първия ред от прозореца, според здравните листове, които медицинската сестра попълва за всяко клас.

Масите в класните стаи са подредени така, че да е възможно да се организира фронталната, груповата и двойната работа на учениците в урока. При възможност в училището се съхраняват учебници и учебни помагала за първокласниците.

За да се облекчи статистическото напрежение на учениците, се препоръчва в четвъртите уроци да се използва не класно-урочна система, а други форми на организиране на образователния процес. Театрални уроци, уроци по екскурзии, уроци по импровизация, т.е. на тези уроци се предлага преподаването и затвърждаването на учебния материал да се извършва в нетрадиционна форма. В дневника на класа е препоръчително да посочите формата на урока, ако урокът не се провежда в клас-урочна форма.

Когато има три урока на ден в продължение на два месеца, четвъртият учебен час трябва да бъде планиран по различен начин от традиционните уроци. Тези четиридесет часа учебно натоварване (8 седмици по 1 урок дневно) могат да бъдат планирани, както следва: 16 урока по физическо възпитание и 24 нетрадиционни урока, които могат да бъдат разпределени между различни предмети, като се използва гъвкаво графика на уроците. Например, да прекарате последните уроци през септември - 4-5 октомври екскурзии по света, 3-4 - по изобразително изкуство, 4-6 - по труд, 4-5 театрални уроци по музика и 6-7 урока-игри и екскурзии по математика.

Светът

Тема на урока

Формуляр за урок

Какво е Родината?

Урок-екскурзия

Какво знаем за народите на Русия?

Урок за викторина

кои са птиците?

Урок за викторина

Какво е над главите ни?

Пътуване с урок

кои са птиците?

Урок за викторина

изкуство

Тема на урока

Формуляр за урок

Изображенията са навсякъде около нас.

Урок-екскурзия

Можете да изобразите място.

Приказен урок

многоцветни бои

Приказен урок

Артисти и публика

Урок - виртуална обиколка

технология

Тема на урока

Формуляр за урок

Материали и инструменти. Организация на работното място.

Урок за викторина

Какво е технология.

Урок-екскурзия до работилниците

Приложение от естествен материал

урок игра

Апликация от пластилин

Приказен урок

Един урокматематика всяка седмица се препоръчва да прекарвате във въздуха.

Изброените форми на организация на образователните дейности могат да се използват при изучаването на следните въпроси на програмата:

1. Признаци на предмети (сравнение на предмети по цвят, размер, форма): екскурзии из училището, училищния двор; на спортната площадка с включване на игрите „Как да намериш своята група“, „Кой е първи“, „Познай“, „Кой е по-напред, кой по-висок, кой повече“ и др.

2. Пространствени представи, взаимно разположение на обектите: екскурзии до парка, по улиците на града, до училищния обект; мобилни игри с различни задачи.

3. Сравнение на групи предмети по техния брой, преброяване на предмети: екскурзии до училището, до парка, до магазина.

Особености на организацията на урока в 1. клас.

Като се вземат предвид особеностите на първокласниците, урокът е структуриран по различен начин, отколкото в следващите класове на основното училище. В урока представяме два структурни елемента:организационен момент и основна част .

Използваме организационния момент, за да научим децата на уменията за организиране на работното място (вземете учебник, разпръснете касата с писма, правилно и удобно поставете бележник на бюрото и т.н.). Това изисква търпелива, продължителна работа, която се основава на поетапната инструкция на учителя, обясняваща подробно какво и как да се прави (използва се техниката на произнасяне на последователността на действията).

Основната част на урока е "дробна", т.е. се състои от няколко свързани, но различни дейности. Особено внимание се отделя на използването на игрите като структурна част от урока. Като дидактически игри е необходимо да се използват не само игри с правила, които допринасят за формирането на нова водеща дейност - образователни, но и ролеви игри, които допринасят за развитието на творчески способности, в основата на които е въображението, дидактически игри с двигателна ориентация са широко използвани.

Индивидуална работа с първокласници.

В процеса на обучение е важно да се вземат предвид индивидуалните особености на детето. Нивото на готовност на детето за училище може да бъде както високо, така и много ниско. Някои първокласници не са формирали важни за училище функции: мнозина се уморяват бързо, трудно организират дейностите си без външен контрол. Идват различни момчета и нивото на интелектуално, речево, морално-волево развитие.

Форми на индивидуална диференцирана работа в първи клас:

задачи с различна степен на трудност;

специално подбрани общоразвиващи упражнения за развитието

мислене, реч, въображение, внимание, памет и др., заемащи бр

по-голямата част от урока. В същото време, ако е възможно, децата се обединяват по двойки, групи, за да решат колективно един или друг логически или творчески проблем.

Не се изисква от всяко дете да запаметява допълнително съдържание, т.к. служи повече за поддържане на интерес на децата, отколкото за повишаване на тяхната информираност.

Домашните не се задават в първи клас (Писмо на Министерството на отбраната на Руската федерация „За организацията на обучението в първи клас на четиригодишно основно училище“ от 25 септември 2000 г. № 2021 / 11-13. ).

В съответствие с изискванията на Федералния държавен образователен стандарт за всеки ученик е създадено „Портфолио“, в което се записват всички постижения на първокласник за текущата учебна година.

Мониторинг и оценка на резултатите от обучението.

Наблюдението и оценката на резултатите от обучението в 1-ви клас се извършва в съответствие с Писмо на Министерството на отбраната на Руската федерация „За организацията на обучението в първи клас на четиригодишно основно училище“ от 25 септември 2000 г. № 2021 / 11-13:

    изключва се системата за точкуване (маркиране). Не е позволено да се използва символика на знака, която замества цифровия знак (звездички, самолети, слънца и др.)

    Оценяващата дейност на учителите е насочена към стимулиране на учебната и познавателната дейност на първокласниците.

    Допуска се само устна обяснителна оценка. Не можете да кажете „не мислех“, „не опитах“, „грешно“ с грешен отговор на ученика, по-добре е да използвате репликите „мишите така“, „това е вашето мнение“, „да слушаме другите“ и т.н.

    Темпът на работа на ученика, личните качества на учениците, оригиналността на техните умствени процеси (характеристики на паметта, вниманието, възприятието, темпото на дейност и др.)

    През първата половина на първата година на обучение няма изпити. Окончателните изпити се провеждат в края на учебната година не по-късно от 20-25 април; Не може да се прави повече от един тест на ден.

Всичко по-горе допринася за намаляване на нивото на невротизъм, избягва стресови ситуации и следователно запазва психическото здраве на децата, създава условия за успешна адаптация. Да помогне на всяко дете в интервала между предучилищно и училищно детство да влезе в нова система на взаимоотношения с възрастни, връстници и себе си.

Списъкът на основните правни документи, регулиращи образователния процес в първи клас:

    Федерален закон "За образованието в Руската федерация";

    Писмо на Министерството на образованието на Русия от 25 септември 2000 г. № 2021 / 11-13 „За организацията на обучението в първи клас на четиригодишно основно училище“;

    Писмо на Министерството на образованието на Русия от 20.04.2001 г. № 408/13-13 „Препоръки за организация на обучението за първокласници през периода на адаптация“;

    Санитарно-епидемиологични изисквания към условията и организацията на обучението в учебните заведения 2.4.2.2821-10

Имаме първокласник в къщата си. Този факт наложи разработването на техники за летене за начинаещ студент. Имайки опит в училище и познавайки слабостите в организационните въпроси, се опитвам да оптимизирам процесите и да формирам навика да действам рационално и ефективно.

Идентифицирах три етапа от процеса, които трябва да бъдат оптимизирани:

  • връщане от училище;
  • подготовка за нов учебен ден;
  • сутрешни такси.

Колкото и да е странно, ще започна с процеса "завръщане от училище", защото това е провал в този процес, който води до проблеми на всички останали етапи. Така,

Връщане от училище

На път от училище говорим за случилото се в уроците. Трябва да получите отговори на следните въпроси:

  1. Какви бяха уроците днес? Какво беше на всеки от тях (накратко - какво беше казано в урока)
  2. Кой урок ти хареса най-много? Защо? Кое беше най-интересното нещо, което научихте днес? Имаше ли нещо необичайно или смешно?
  3. Какво изглеждаше трудно? неразбираемо? неприятно?
  4. Какво се дава у дома? Колко урока ще има утре и кои? В колко часа ще свършат?

Това не е разпит, това е разговор, от който може да се разбере като цяло доколко детето е свикнало да слуша и запомня важните неща, на кои събития реагира най-остро, какво изпуска от поглед. В същото време оценете мащаба на домашната работа.

Опитваме се да правим всички по-нататъшни действия не вместо детето, а заедно с него. Нека сам да направи манипулацията - извади го, избърше го, сгъни го. Ако не се получи твърде добре, по-добре е да насочите, да предложите, да помогнете, но не да вършите цялата работа за него напълно.

Вкъщи се преобличаме в домашни дрехи. Разглеждаме училищната униформа (или това, което служи като заместител на училищната униформа) заедно за степента на замърсяване, наличието на скъсани копчета. счупени шевове и други повреди. Ако се открият повреди, ние оценяваме дали те могат да бъдат отстранени точно днес (и да запазим за това време) или ще е необходимо да изберете друга версия на облеклото за утре. Почистваме дрехите или в прането, или на закачалка.

След това преминаваме към раницата. Вложихме ВСИЧКО от него. Гледаме в празна раница, без да забравяме джобовете. Ако има трохи, боклук - разклатете. Ако има мръсотия - избършете. (Между другото, можете да направите същото с чантата си по едно и също време). Разглобяваме изложеното от раницата.

Проверяваме моливника за счупени или изгубени неща. Ние компенсираме загубеното. Разглеждаме графика на уроците, слагаме в купчина тетрадки и учебници, които ще са необходими утре. Проверяваме графика, че всичко необходимо за уроците е събрано на купчина. Слагаме моливника, тетрадките и учебниците в раница.
След това с чиста съвест можете да се отпуснете, да се разсейвате, да вършите домакинска работа.

Подготовка за нов учебен ден.

Ако трябва да направите домашна работа - тетрадките и учебниците се изваждат от раницата, домашните се правят, след това всички неща се прибират обратно в раницата.

Тук искам да уточня: изглежда по-логично учебниците и тетрадките да не се слагат в чанта, докато не се свърши домашното. Но от опит - ако веднага след пристигане у дома се прочете графикът за утрешния ден, се подберат и сгънат необходимите тетрадки и учебници, е много по-малко вероятно, гледайки през нощта, да си спомните, че утре е английски, изобразително изкуство или физическо възпитание. И не е нужно да решавате проблемите, възникнали през нощта.

Ако просто поставите необходимите учебници и тетрадки на купчина на масата, има голяма вероятност по време на „свободното време“ някои от тях да се смесят с други, да паднат на масата, да се преместят на рафта и скоро.

Проверяваме готовността на дрехите. Ако имате нужда от чисто спално бельо или смяна на дрехи, в които детето е дошло от училище, ние го приготвяме вечер.

Преди лягане отново проверяваме графика дали всичко е подготвено, научено.

Ако по пътя от училище детето говори за трудности, проблеми, неприятности, ние ги произнасяме отново, за да не се консолидира и натрупва негативното.

Сутрин

Сутрин би било добре да си осигурите резерв от 10 минути, за да няма нужда да скачате рязко от леглото, но можете да се разтегнете, да кажете здравей, да направите 2-3 прости упражнения.
Дрехите и раницата са готови. Измийте, срешете, облечете се. Ако е необходимо, закусете (всеки има свой собствен начин за оптимизиране на закуските - можете да обсъдите това отделно). И, разбира се, в добро настроение да тръгнем към нов учебен ден.

Инструкция

Идеално, разбира се, ако детето има отделна стая. В този случай пространството трябва да бъде разделено на зони: зона за игра, работна зона и зона за сън. За работната зона седалката до прозореца е най-подходяща. За да не се разсейва детето от събитията, които се случват на улицата по време на работа, масата трябва да бъде поставена отдясно. Стените около работното място трябва да бъдат декорирани в успокояващи неутрални цветове, ярките цветни акценти постоянно ще отвличат вниманието на ученика. Вътрешността на работната зона не трябва да съдържа нищо излишно, само всичко необходимо за изучаване. В допълнение към масата и стола имате нужда от библиотека, стенен шкаф или рафт. Не поставяйте висящи мебели директно над масата - това ще създаде усещане за дискомфорт. На тази стена е по-добре да подредите студентски органайзер под формата на коркова дъска и няколко джоба, изработени от мека тъкан за всякакви училищни дреболии. А разсейващите фактори като любими играчки, компютър и телевизор трябва да бъдат разположени далеч извън работната зона. Ако в стаята няма друго място за компютър, тогава си струва да закупите ъглова маса и да поставите монитора отстрани, а не на работната повърхност.

Какво да правим, когато апартаментът е малък и няма детска стая? В този случай в общата стая трябва да разпределите място за работна зона, където детето може да се пенсионира. Можете да създадете удобно затворено пространство с помощта на различни видове прибиращи се прегради, рафтове и дори килер. В тази ситуация основното е да осигурите спокойствие и тишина на детето по време на работа.

Необходимият комплект се състои от ученическа маса, удобен стол и място за учебници и тетрадки (чекмеджета, стелажи, рафтове, шкафчета). Бъдещият студент трябва да участва в избора на мебели за работната си зона. Можете спокойно да закупите маса и стол за дете, ако: гърбът лежи удобно на облегалката на стола; краката, огънати под ъгъл, не висят, а стоят на пода; размерът на работната повърхност на масата е в рамките на 60-80 см (дълбочина) и 120-160 см (широчина); местоположението на работната повърхност на масата на нивото на гърдите на детето. Повърхността на масата, разположена под ъгъл, ще бъде допълнително удобство за стойката на ученика.

Много е важно правилно да се помисли за осветлението на работната зона за работа вечер. Естествено, на работната повърхност отляво трябва да има настолна лампа, но само като допълнителен, но в никакъв случай единствен източник на светлина! Трябва да помислите за комбинираното осветление на стаята, без резки промени, които допринасят за влошаване на зрението. Светлината от настолната лампа трябва да е равномерно разпръсната по работната повърхност на масата и в никакъв случай да не попада директно в очите на детето. Правилната организация на работното пространство за бъдещия ученик ще бъде ключът към неговото успешно учене и ще избегне сериозни проблеми, които възникват в учебния процес.